احسان مومنی بَشیوسقه

مهندس ارشد شبکه های کامپیوتری و مخابراتی، محقق حوزه بلاک‌چین و تکنولوژی‌های غیر متمرکز

احسان مومنی بَشیوسقه

مهندس ارشد شبکه های کامپیوتری و مخابراتی، محقق حوزه بلاک‌چین و تکنولوژی‌های غیر متمرکز

تکنولوژی، اینترنت اشیاء، شهر هوشمند، شبکه های کامپیوتری، شبکه های سلولی نسل پنجم، شبکه های نرم افزار محور، مجازی سازی توابع شبکه، اینترنت لمسی، رایانش ابری، امنیت شبکه های کامپیوتری، داده کاوی پزشکی، رایانش مِه، سیسکو، مایکروسافت، لینوکس، میکروتیک، جونیپر، هواوی، بلاک چین، تکنولوژی های غیر متمرکز، اتریوم، ماشین مجازی اتریوم، رمز ارز، ارزهای رمزنگاری شده، قراردادهای هوشمند

محبوب ترین مطالب

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

آیوتا؛ ارزی برای اینترنت اشیا

ساختار آیوتا
ایده پیدایش آیوتا و تداوم آن
کیف پول‌های آیوتا

نویسنده: مریم لطانی

منبع: ماهنامه بانکداری الکترونیک


می توانید از لینک زیر دانلود نمایید:


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ فروردين ۹۷ ، ۱۴:۲۵
احسان مومنی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ فروردين ۹۷ ، ۰۹:۳۶
احسان مومنی

Possible topics of interest include, but are not limited to:


▶️Architecture

Scaling issues of blockchains

Cryptographic algorithms and protocols for blockchains

Permissioned and permissionless blockchain designs

Formal specification of Blockchain behavior

Proof-of-work/ proof-of-stake algorithms

Distributed consensus algorithms and protocols

Peer-to- peer communication protocols

Identity, identification and trust

Atomic swaps and cross blockchain communication


▶️Smart contracts

Smart contract programming languages and VMs

Workflow automation

Formal verification of smart contracts

Smart Contract Testing (SCT)

Smart Contracts Software engineering


▶️Privacy and Security

Privacy and anonymity-enhancing technologies

Confidentiality

Security of blockchain protocols

Attacks on existing blockchain protocols and platforms

Fraud in cryptocurrencies, contracts and blockchain

Privacy and anonymity-enhancing technologies


▶️Blockchain Applications

Finance

Internet of Things

Supply chain management

Notarization

E-government

Energy/Smart Grid

Copyright management

Credentials in Education


▶️Cryptocurrencies

Economics of cryptocurrencies

Analytics, prediction of cryptocurrency markets

Privacy and anonymity

Fraud detection and financial crime prevention


▶️Operations

Forensics and monitoring

Real-world measurements and metrics

Test-beds and platforms


▶️Societal aspects

Usability and user studies

Governance

Regulation

Legal implications of smart contracts and virtual currencies

Censorship

Developing countries and blockchain adoption   


▶️Standardization and Interoperability

Interplay between Blockchains

Interoperable Smart Contracts

Directory of public / private Blockchains

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ فروردين ۹۷ ، ۲۲:۲۸
احسان مومنی

قابلیت اطمینان در حقیقت احتمال موفقیت در انجام وظیفه است، یا احتمال اینکه سیستم یا مجموعه بدون وقوع خرابی به وظایف تعیین شده با محدودیت‌های تعیین شده در طراحی (مانند محدوده زمانی و مکانی) و در شرایط کارکردی مشخص(مانند دما، رطوبت، ارتعاش و...) عمل کند.

تعریف قابلیت اطمینان بر تعریف وقوع خرابی و عیب بنا شده‌است. برای مدلسازی قابلیت اطمینان روش های مختلفی وجود دارد. روش های مبتنی بر آمار و اطلاعات آماری ناشی از عملکرد و تعیین تعداد خرابی و همچنین بررسی فیزیک خرابی. در روش جعبه سیاه سیستم در کل بررسی می‌شود و در روش جعبه شفاف ساختار سیستم و اجزاء مورد توجه قرار می گیرد و برای اندازه گیری قابلیت اطمینان یک سیستم ابتدا سیستم به اجزایی شکسته می‌شود و قابلیت اطمینان سیستم برحسب قابلیت اطمینان اجزای آن بیان می‌گردد. برای محاسبه قابلیت اطمینان هر جزء براساس داده‌های آماری در دسترس، مدلی برای نرخ وقوع خرابی انتخاب می‌شود و پارامترهای آن براساس داده‌های موجود تخمین زده می‌شوند یا با شبیه سازی و دانش مهندسی وتجربه افراد خبره نرخ خرابی تخمین زده می شود. در روش های مهندسی تعیین مدل و مکانیزم خرابی بسیار مهم است.

دو تابع اصلی در بررسی رفتار وقوع خرابی، توابع چگالی وقوع خرابی (f) و نرخ مخاطره (z) هستند. در یک بازهٔ زمانی خاص، چگالی وقوع خرابی برابر نسبت وقوع خرابی های رخ داده در آن بازه به کل جمعیت اولیه عناصر، تقسیم بر طول بازه‌است. به عبارت دیگر این تابع سرعت میانگین (یا سرعت کلی وقوع خرابی ها) را نشان می‌دهد. ولی نرخ مخاطره را می‌توان سرعت لحظه‌ای وقوع خرابی ها دانست که برابر است با نسبت تعداد وقوع خرابی ها در بازه به تعداد عناصر سالم در ابتدای بازه، تقسیم بر طول بازه.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱ فروردين ۹۷ ، ۱۰:۳۶
احسان مومنی