احسان مومنی بَشیوسقه

مهندس ارشد شبکه های کامپیوتری و مخابراتی، محقق حوزه بلاک‌چین و تکنولوژی‌های غیر متمرکز

احسان مومنی بَشیوسقه

مهندس ارشد شبکه های کامپیوتری و مخابراتی، محقق حوزه بلاک‌چین و تکنولوژی‌های غیر متمرکز

تکنولوژی، اینترنت اشیاء، شهر هوشمند، شبکه های کامپیوتری، شبکه های سلولی نسل پنجم، شبکه های نرم افزار محور، مجازی سازی توابع شبکه، اینترنت لمسی، رایانش ابری، امنیت شبکه های کامپیوتری، داده کاوی پزشکی، رایانش مِه، سیسکو، مایکروسافت، لینوکس، میکروتیک، جونیپر، هواوی، بلاک چین، تکنولوژی های غیر متمرکز، اتریوم، ماشین مجازی اتریوم، رمز ارز، ارزهای رمزنگاری شده، قراردادهای هوشمند

محبوب ترین مطالب

VANET، شبکه های بین خودرویی

چهارشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۱ ب.ظ

شبکه های بین خودرویی چیست؟


ارتباط بین وسایل نقلیه مجاور، همچنین بین وسایل نقلیه و تجهیزات ثابتی که معمولا کنار جاده ها نصب می شوند را فراهم می آورند.
هدف اصلی سیستم‏های بین خودرویی ایجاد امنیت و راحتی برای رانندگان و مسافران می‏ باشد.
در این راستا تلاش ‏های زیادی صورت گرفته تا از تصادفات جلوگیری شود و همچنین وضعیت ترافیک بهتر شود. در شبکه‏ های موردی بین خودرویی هر خودرو مجهز به فناوری است که به رانندگان این امکان را می‏دهد تا با یکدیگر و با زیر ساختار جاده ارتباط برقرار کند. زیر ساختار جاده‏ای که به عنوان واحدهای کنار جاده معروف هستند. در برخی از نقاط حیاتی خیابان‏ ها و جاده ‏ها مانند هر چراغ راهنمایی که سر تقاطع می‏باشد یا هر علامت ایست قرار گرفته‏ اند تا وضعیت عبور و مرور را بهبود بخشیده و رانندگی را ایمن ‏تر سازند.
جذابیت این شبکه ‏ها در عدم نیاز به یک سازمان متمرکز پردازش داده‏ های ترافیکی است و سیستم به راحتی قابل گسترش به تمام مناطق است. در هر قسمتی از جاده، یک شبکه بین خودرویی شکل می‏گیرد و جاده‏ های مختلف توسط شبکه‏ های کوچکتر به یکدیگر متصل می‏شوند.
ارتباط خودرو با خودرو و با تجهیزات کنار جاده، موجب می‏شود تا نقش آنها از ابزارهای حمل و نقل به ادوات هوشمند تغییر پیدا کند. در این شبکه ‏ها از قابلیت‏های مخابرات بین خودرویی در جهت ایجاد سامانه کنترل ترافیک استفاده می‏شود. شبکه ‏های بین خودرویی هوشمند در ایجاد سیستم حمل و نقل هوشمند بسیار مؤثر است که نمونه‏ ای از کاربرد هوش مصنوعی در خودروها می ‏باشند و باعث بروز رفتار خود مختار هوشمند توسط خودروها در مواقعی مانند تصادف، رانندگی در حین مستی، ناشی بودن راننده و ... می ‏شوند. 
در شبکه‏ های بین خودرویی هر خودرو مانند یک گره در شبکه عمل می‏کند، این گره ‏ها می‏ توانند با یکدیگر همکاری نمایند تا کارایی شبکه افزایش یابد. در واقع شبکه ‏های بین خودرویی نوعی از شبکه اقتضایی می‏ باشند که زیر ساختار ثابت ندارند و وابسته به خودروهای شبکه هستند تا عملیات و توابع شبکه همچون مسیریابی بسته و مدیریت شبکه را انجام دهند.

برای مشاهده ی ویدئویی در ارتباط با شبکه های بین خودرویی می توانید به کانال مراجعه نمایید:

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی